Google, Facebook si Twitter nu sunt pregatite pentru deepfake-uri
Un congresman american sustine faptul ca Google, Facebook si Twitter nu sunt pregatite pentru tehnologia deepfake si modul in care aceasta ar putea influenta desfasurarea alegerilor prezidentiale in Statele Unite de anul viitor. Companiile „au inceput sa se gandeasca serios” la provocari, a spus Rep. Adam Schiff, un democrat din California, dar este responsabilitatea lor de a impiedica platformele lor sa fie armate. “Este clar ca sunt departe de a fi pregatiti sa realizeze asta”, a spus Schiff intr-o declaratie. Nu ca nu ar avea dreptate. Alegerile trecute, cele din 2016, s-au soldat cu o implicare externa, cel mai probabil ruseasca, in scrutinul respectiv. Iar la realizarea acestui lucru au contribuit in mare parte si retelele de socializare, care, nefiind in stare sa gestioneze fluxul de stiri false circuland pe platfomele lor, a influentat oarecum rezultatul final al alegerilor. Altfel nu stiu cum mai iesea cineva ca Donald Trump presedinte al Statelor Unite. Meh. Macar are o politica externa mai echilibrata decat Barrack Obama, care s-ar fi nascut in Kenya (pana a venit cu un certificat de nastere din Hawaii).
Oricum, daca aceste companii au avut probleme cu strategia pe care trebuiau s-o abordeze pentru a avea grija de stirile false, atunci deepfake-urile vor fi o problema mai mare pentru cele doua companii. Deepfakes sunt falsuri video sofisticate, create automat de inteligenta artificiala, care pot portretiza oamenii astfel incat acestia sa para ca fac sau spun lucruri pe care nu le-au facut niciodata. Desi manipularea computerizata a videoclipurilor exista de zeci de ani, inteligenta artificiala face ca rezultatele sa fie mai greu de distins fata de realitate. Reprezentatii companiilor – YouTube, Facebook si Twitter – au raspuns la scrisorile de miercuri privind intrebarile ridicate de catre Schiff in urma cu doua saptamani. Dupa ce a supravegheat prima audiere a Capitol Hill din iunie, Schiff a tranmis mai multe intrebari scrise cu privire la mass-media manipulata, si la videoclipul presedintelui Casei Reprezenantilor, Nancy Pelosi, care a devenit viral la inceputul acestui an.
In raspunsul sau, Facebook a repetat ca publicatia third-party Lead Stories a lansat in mai rapoarte in legatura cu modul in care s-a raspândit videoclipul cu Pelosi pe reteaua de socializare. Videoclipul original a inregistrat in jur de 2.3 milioane de vizualizari si a fost distribuit de 46.500 de ori inainte de a fi marcat ca fiind fals, iar vizionarile si distriburile acestuia au scazut dupa ce s-au aplicat politicile Facebook, a spus compania. Twitter a spus ca are cunostinta in legatura cu doua variante ale videoclipului cu Pelosi – una care are noua retweet-uri si 797 de vizualizari si un videoclip diferit, distribuit de contul presedintelui Donald Trump. Acesta a fost redistribuit de 31100 de ori si a avut 6,37 milioane de vizualizari. In scrisoarea sa, Google nu a specificat care a fost viziunea videoclipului pe YouTube, in schimb a solicitat „o informatie cu usile inchise”.
Niciuna dintre companii nu a abordat subiectul referitor la faptul ca au existat copii suplimentare ale videoclipurilor Pelosi distribuite si vizualizate pe platformele lor.
Leave a Reply