Angajatii Facebook critica politica companiei de ai-i lasa pe politicieni sa minta in reclame

Atunci cand vine vorba despre mariile corporatii din domeniul tech, se pare ca angajatii incep sa capete un rol de vocea ratiunii din ce in ce mai mare in contrast cu practicile abordate de companiile care ii angajeaza. Astfel, avem un exemplu concret in angajatii Google, care au inceput sa actioneze din ce in ce mai fatis impotriva companei. Astfel, au iesit de la program 20.000 de angajati ai companiei din intreaga lume cu scopul de a protesta impotriva modului in care Google abordeaza cazurile in care este implicata. Si nu sunt putine cazuri, mai ales ca e vorba despre acuzatii destul de grave, precum agresiuni sexuale si conduita incorecta. Toate aceste acuzatii au cazut asupra unora dintre oficialii corporatiei si nu cred ca tind sa fie false din moment ce sunt sustinute de o gramada de oameni. Din nou, pe langa angajatii Google, avem si angajatii Amazon, care se implica activ in miscarea pentru schimbarea climatica. Intr-un mod in care raman totusi paraleli cu acea miscare care ii are protagonisti pe tinerii de 16 ani care au devenit brusc activisti, in frunte cu Greta Thunberg. Si e bine ca raman paraleli cu o asemenea miscare ce pare regizata mai ceva ca scenariul de la WWE. 

Acum se pare ca si angajatii Facebook incep sa ia atitudine. Ei sunt singurii de care nu am auzit sa se implice in miscari pentru a actiona impotriva corporatiei lor. E un lucru care, personal, ma bucura. Asta pentru ca ar fi cazul sa se actioneze si impotriva companiei care detine cea mai mare retea de socializare din lume atunci cand aceasta depaseste limitele, nu? Daca nu actioneaza utilizatorii, care sunt unii dintre ei prea prosti sa-si dea seama ca le sunt monitorizate locatia si site-urile pe care le acceseaza in fiecare zi (deci da, Facebook stie inclusiv si pe ce site-uri xxx iti dai l*** daca te ocupi cu asa ceva), macar angajatii sa ii ia la rost. 

Despre modul in care Facebook le permite oamenilor politici sa minta fara sa fie trecuti prin filtrele de verificare a autenticitatii stirilor am mai vorbit intr-un alt articol. Desigur, o metoda a Facebook de a mai usura presiunile care sunt exercitate asupra companiei de catre clasa politica din America. Pe fondul campaniei prezidentiale de anul viitor, a devenit o moda discursul impotriva Facebook pentru a castiga incredere printre americani. 

„Ne opunem cu tarie la aceasta politica asa cum este ea”, au spus angajatii Facebook intr-o scrisoare obținuta de catre publicatia americana The New York Times. “Nu protejeaza vocile, ci permite politicienilor sa ne armeze platforma, vizand persoane care cred ca continutul postat de persoane politice este de incredere.”, scrie in cadrul scrisorii. Oameni inteligenti, din cate vad. Scrisoarea este adresata lui Zuckerberg, care evident nu va oferi un raspuns nici macar propriilor angajati. Nu de alta, dar are prea multi ca sa-i pese de cei care sunt impotriva politicilor companiei lui. Se numeste abordarea clasica a unei corporatii tech fata de personalul sau.