Oferta publica a Pinterest arata ca internetul nu este intotdeauna atat de ingrozitor precum credeai
Atunci cand seful departamentului de design al celor de la Apple, Jony Ive, a fost intrebat in 2018 cine crede el crede ca va avea un “impact major asupra viitorului nostru”, el nu a vorbit despre un laureat al Premiului Nobel, un orator inspirat si nici chiar de un colegul englez, mult prea cunoscutul designer James Dyson. Ive, al carui accent britanic este la fel de asociat cu compania Apple precum iPhone-ul pe care il ajuta la proiectare, a declarat pentru revista Wired ca acesta ar fi Evan Sharp, șeful produsului la Pinterest. Daca pare neobisnuit faptul ca lui Ive, care lucreaza zi de zi pentru a proiecta curbele unui ecran si carcasele din aluminiu extrudat, chiar ii pasa de o rețea sociala, ca sa nu mai vorbim de tipul care ajută la proiectarea acestei retele, asta se datoreaza faptului ca este un lucru neobisnuit. Tocmai de aceea, este si unul remarcabil. Evan Sharp, seful departamentului de productie de la Pinterest, obtine suficient credit pentru designul curat si placut al site-ului.
Pinterest exista de in jur de noua ani, fiind lansat in acelasi timp cu primul iPad, in vremurile in care Facebook avea doar o jumatate de miliarde de utilizatori activ lunar (acestia se ridica la 2.3 miliarde in ziua de azi). Insa reteaua sociala pe care Sharp a co-fondat-o cu impreuna cu directorul executiv Ben Silbermann si cu Paul Sciarra, este diferita in comparatie cu Facebook, Instagram si Twitter. Nu este cunoscuta ca un loc pentru a te informa. Nu are o cale de a trimite mesaje prietenilor. Si nu incearca sa viseze la a oferi servicii noi si tehnologii precum realitatea virtuala. In schimb, Pinterest este un loc în care “fixezi” lucruri pe care le gasesti de-a lungul internetului – ca retete, moduri de a-ti organiza casa, idei de receptie de nunta si fanart dedicate unor seriale sau benzi desenate. Elementele apar ca imagini pe o serie de “panouri” pe care le creati si le aratati prietenilor.
Acest sistem a fost suficient pentru a convinge 250 de milioane de oameni din intreaga lume aă se conecteze in fiecare luna. Opt din zece mame din SUA viziteaza Pinterest cel putin o data pe luna, conform companiei din San Francisco, si mai mult de jumatate din intreaga lume. Acum, Pinterest este in crestere datorita oferei publice initiale a actiunilor sale, cu potentialul de a evalua compania la aproximativ 12 miliarde de dolari. Si, in ciuda cresterii apetitului pentru actiuni noi pe Wall Street dupa ani de criza mondiala, Pinterest este prima sansa pentru investitori de a investi intr-o retea sociala de cand Snap a devenit publica in urma cu doi ani. “Nu este o retea sociala ca altele”, a declarat Ygal Arounian, analist Wedgush Securities. In unele privinte, acest lucru inseamna ca nu ai posibilitatea de a raspandi stiri sau teorii ale conspiratiei precum unii oameni pe Facebook, Twitter si YouTube. Iar acesta este un lucru foarte bun, pentru ca ofera internetului un loc creativ, distractiv in care utilizatorii sa poata sa-si petreaca timpul intr-un mod placut pe o retea sociala.
Leave a Reply