Lucrul de acasa: aceasta functie a Google Docs te va ajuta sa nu-ti pierzi munca

Ne aflam in plina epidemie de coronavirus in momentul de fata, iar in aceste conditii nu multa lume mai lucreaza. Scolile si majoritatea institutiilor publice s-au inchis, iar lumea petrece mai mult timp pe acasa in aceste zile. Asta nu inseamna, totusi, ca nu sunt oameni care nu lucreaza de acasa in aceasta perioada, fiind vorba aici, in mare parte, despre cei care lucreaza in domeniul IT, stiri it sau alte domenii in care acest regim de lucru este posibil. Munca de acasa poate fi suficient de haotica, mai ales in aceste conditii in care serverele de internet din intreaga lume sunt suprasolicitate, ducand la riscul de a pierde tot ce ai lucrat pana intr-un anumit moment. In aceasta privinta, exista o multime de programe care te pot ajuta sa-ti pastrezi munca intacta, lucrand organizat si avand o posibilitate mult mai ridicata de a-ti duce treaba pana la capat. Unul dintre cele mai bune servicii care te pot ajuta sa lucrezi de acasa in mod eficient este Google Docs. Acesta prezinta o functie pe care fiecare angajat care lucreaza de acasa ar trebui s-o aiba, indiferent de cat de puternica este conexiunea Wi-Fi de acasa a acestuia. Este vorba despre functia de a configura modul offline.

Modul offline in Google Docs este esential chiar si in cazul in care ai o sursa constantă de Wi-Fi. Avand in vedere faptul ca serverele de internet din intreaga lume sunt suprasolicitate in acest moment din cauza situatiei actuale, nu poti stii niciodata cand vei fi urmatoarea persoana careia ii va cadea internetul. Pierderea activitatii nu este negociabila, dar activarea modului de sincronizare offline inseamna ca nu trebuie sa-ti mai faci griji in legatura cu aceasta problema. Google Docs se sincronizeaza automat atunci cand isi va reveni conexiunea. Exista o singura conditie esentiala in toata aceasta modalitate: browser-ul pe care il folosesti trebuie sa fie neaparat Google Chrome. Aceasta functie nu functioneaza pe Firefox, Safari, Internet Explorer sau orice alte browsere mai folosesc utilizatorii ca alternativa la Chrome. Insa, in cazul in care folosesti alt browser, nu trebuie neaparat sa treci complet la Chrome, ci doar sa-l folosesti in timpul lucrului. 

Cum activezi modul offline pe Google Docs?

Dupa cum spuneam, in primul rand, trebuie sa ai instalat Chrome. Sunt 4 pasi simpli pe care trebuie sa-i urmezi pentru a activa aceasta functie: 

1. Acceseaza Docs, Slides sau Sheets in Chrome. Trebuie doar sa vizitezi unul dintre cele trei servicii ale Google, deoarece setarile tale se vor sincroniza automat intre servicii.

2. Click pe pictograma meniului din coltul de sus din partea stanga a site-ului, urmat de un click pe Setari.

3. Inca un click pe butonul de langa Offline.

4. Va aparea o alerta in partea de jos a ecranului, care iti va permite sa stii sigur ca se configureaza sincronizarea offline. Odata configurata aceasta setare, va aparea o alta alerta care te va anunta ca functia a fost configurata cu succes.