Social media si influenta sa negativa asupra societatii

Chiar daca nu suntem dispusi sa recunoastem acest lucru, faptul ca retelele sociale au preluat controlul asupra vietilor noastre intr-un mare fel, este un fapt ce nu mai poate fii negat atat de usor. Practic, as putea spune ca social media ne distruge societatea, si am o multime de argumente pentru a sustine acest lucru. Daca stam sa le analizam, multe dintre aceste modalitati sunt extrem de stupide, insa efectul lor este suficient de puternic pentru a influenta negativ o multime de oameni, mai ales cei din generatiile mai tinere. Iar pentru a aduce argumente, voi prezenta mai jos o lista cu toate modurile prin care Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube si Twitter distrug lumea in care traim.

Instagram distruge locurile frumoase ale naturii

Da, acest argument pare usor deplasat, pana cand iti dai seama ca, datorita functiei  geolocații, informatii in ceea ce priveste locul in care te afli intr-o poza sunt disponibile pentru oricine. Astfel, daca vezi pe cineva ca a postat o fotografie in care se afla, de exemplu, intr-o padure superba, mai multi utilizatori o vor vedea si vor vrea si ei sa ajunga acolo. Daca utilizatorul care a postat imaginea are geolocatia activata, atunci oricine poate afla unde se afla padurea respectiva.

Caz in care, destinatii turistice superbe, ar fi, dintr-odata, vizitate de mai multi turisti decat ar putea duce. Iar daca locul respectiv este, intr-adevar, o padure, atunci s-ar putea aduna o multime de oameni dornici sa iasa la un gratar cu familia si prietenii. Ceea ce inseamna, din start, poluarea acelei paduri. Poate si despadurirea ei, pentru ca austriecii au nevoie de lemnele din Romania.

Sanse mai putine la angajare

Dar cine are nevoie de angajare atunci cand romanul stie sa invarta bani fara loc de munca? Mai in gluma, mai in serios. La inceputurile Facebook, utilizatorilor le era teama sa posteze poze prea compromitatoare cu ei insisi, avand in vedere faptul ca exista posibilitatea ca viitorii angajatori sa le vada si să ii judece din aceasta cauza. Ei bine, situatia s-a schimbat, dupa mai bine de un deceniu de popularitate a retelei in lume. Peste 2300 de angajati ai departamentelor de resurse umane din cadrul diferitelor companii au raspuns unui sondaj, in care s-a dovedit faptul ca majoritatea acestora analizeaza prezenta in social media a posibililor angajati. 57% dintre acestia au recunoscut ca nu vor chema un aplicant la interviu daca acesta nu are cont pe nici o retea sociala.

Angajatorii vor sa stie cat mai multe lucruri despre candidati inainte de a-i chema la interviu – iar daca acestia nu au o prezenta in online sau au poze compromitatoare, acestia nu vor fi luati in serios. Prin urmare, oamenii ajung sa aiba mai puține sanse de a obtine un post.

“Influencerii” au continut sponsorizat

Acest aspect este legat mai mult de YouTube decat de alte retele sociale, insa influencer poti ajunge printr-o combinatie ridicola de noroc si simt al pietii. Mulți dintre acestia sunt pe principiul “fake it till you make it” (adica “prefa-te pana reusesti”). Categoria asta vizeaza mai mult YouTube-ul pentru ca, dupa spusele unor vloggeri, se fac prea putini bani din clipuri de tip vlog. Motiv pentru care unii vloggeri s-au apucat de cantat. Stim cu totii ca o piesa atrage mai multe vizualizari in comparatie cu un vlog. Insa, pentru a castiga o suma mai mare dintr-un vlog, acestia tind sa profite de abonatii lor pentru a strecura, fatis sau pe ascuns, o reclama spre un brand; de exemplu, Coca Cola. Iar continutul care trebuia sa fie pentru entertainment este marcat de plasare de produse. Desigur, atunci cand cineva face reclama din oficiu unei companii, aceasta din urma trebuie sa aiba control asupra continutului reclamei. Lucru care duce la o multime de reclame false.